CRM-Manager

Lite om oss först

StickerApp är ett bolag inom digitalt tryck och e-handel, och har marknader i USA och Japan samt över hela Europa. Hos oss får kunden göra egna klistermärken och telefonskal online på ett snabbt och enkelt sätt. Det är framförallt designers och småföretagare som handlar av oss, men även en hel del privatpersoner. Sen starten 2006 har vi vuxit till att bli över 70 anställda, och omsätter årligen runt 200 Mkr  (vi är globalt ledande på vår marknad). Vi har ett mindre kontor i USA, men de allra flesta av oss sitter på huvudkontoret i Lomma. Under hösten 2021 flyttar vi till helt nya och superfina lokaler, inredda av arkitektbyrå.

Vi på StickerApp är ett avslappnat gäng som tycker såhär: att få ha kul och vara kreativ är ganska viktiga delar av jobbet. Vi tror helt enkelt att resultatet blir bättre då. Och att oavsett vad ens roll är, så är alla precis lika viktiga för att StickerApp ska gå så bra som möjligt. Kolla gärna in oss på stickerapp.com och caseapp.com, och även våra instagram-konton @stickerapp och @caseapp, för att få en känsla för vilka vi är.

Vad vill vi ha?

Vi är på jakt efter en CRM-manager som passar in på StickerApp. Med det menar vi att du är en person som snarare tänker “varför inte” än “varför”; ser jobbet som något alla gör tillsammans; och är lika peppad som oss på den snabba tillväxten StickerApp befinner sig i.

Ditt uppdrag? Att bygga kundlojalitet. Och varumärkesrelevans över olika kanaler och marknader. Och eftersom det är en helt ny roll för oss, kommer du att få vara med och bygga upp bolagets CRM-funktion.

I stora drag innebär tjänsten att du ska arbeta mot att öka försäljningen hos den befintliga kundkretsen. Vad exakt innebär det? Jo. Du kommer att få bygga, leda och övervaka den dagliga verksamheten inom bl a segmentering och automatisering. Vi vill se dig implementera olika kommunikationsstrategier som uppmuntrar våra kunders användarengagemang i olika kanaler,  och ger tillväxt under hela kundens livscykel.

Du kommer att få:

  • Bygga och utveckla bolagets CRM-strategi tillsammans med vår CMO, samt anpassa den till tekniska lösningar.
  • Processa segmenteringar och arbetsflöden, genomföra och övervaka pågående automatiseringar och kampanjer.
  • Utveckla vår strategi för kundlojalitet över olika kanaler.
  • Utveckla arbetssätt för att testa, utvärdera och optimera inriktning, meddelanden och annonsmaterial.
  • Hjälpa med att ta fram nyhetsbrev.
  • Samarbeta med andra team för att anpassa den övergripande varumärkesupplevelsen.
    Identifiera förbättringsområden och snabbt kunna åtgärda dessa.

 

Och vi vill att du:

  • Är flytande i tal och skrift i både engelska och svenska
  • Har erfarenhet av (och är bra på) att jobba med CRM och automatiseringsverktyg för marknadsföring. Runt 3 år är lagom, men gärna mer.
  • En viss teknisk förståelse för CRM-system och vilka som skulle kunna passa vår verksamhet.
  • Erfarenhet av A/B-testning och andra analytiska metoder för att säkerställa kundförståelse och kampanjresultat.
  • Duktig på att ta fram det viktiga ur data för att kunna dra slutsatser och formulera åtgärder för att uppnå övergripande affärsmål.
  • Bra på att planera, organisera och leda både projekt och människor.

Vi blir lite extra glada om du har erfarenhet av e-handelsföretag.


Intresserad?

Som vi nämnde är det en helt ny tjänst, vilket gör dig superviktig för vår framtida utveckling, och att få våra kunder att trivas lite extra hos oss. Tror du att du skulle passa som StickerApps nya CRM-manager? Skicka personligt brev och cv till rekrytering@stickerapp.com. Urval sker löpande.