Hur du använder etiketter för att väcka uppmärksamhet

Människor säger ofta att man inte ska döma en bok efter dess omslag, men faktum är att de flesta av oss gör just det. Jag tror att samma sak inträffar när vi ser produktetiketter. 

När vi strosar genom mataffären, kosmetikabutiken eller bokhandeln möter vi olika val som vi måste fatta. Naturligtvis är det innehållet som verkligen betyder något, men det är utsidan som först drar vår uppmärksamhet. 

Väck intresse med engagerande klistermärken

Genom att ha engagerande etiketter eller klistermärken fångar du uppmärksamheten för ditt varumärke, och det är första steget för att övertyga konsumenten att köpa din produkt.

Jag har själv sagt samma sak många gånger, "Jag kan inte komma ihåg produktnamnet, men det hade en fjäril på etiketten". Det är bara ett tecken på att din produktetikett är nästan lika viktig som innehållet i sig

Använd klistermärken i marknadsföringen

Genom att skapa klistermärken som definierar, stärker och booster ditt varumärke ger du dig själv en stor fördel i affärsvärlden.

Etiketter och klistermärken är ett visuellt sätt att marknadsföra ditt varumärke, och om du frågar mig är de lika viktiga som ditt företagsnamn - det är i stort sett det som säljer din produkt.

Hur man använder anpassade etiketter för företag

Optimera dina klistermärken för att väcka uppmärksamhet

Jag är övertygad om att många av er undrar vad ni bör tänka på innan ni skapar klistermärken för er verksamhet. Oroa er inte, jag har sammanställt en lista med viktiga faktorer som ni bör överväga. Dessutom kan StickerApp hjälpa er att förverkliga er vision när ni gör er beställning.

Definiera ditt varumärke:

Först och främst måste ni sätta er ned och definiera ert varumärke. Vad är era värderingar, styrkor, visioner och mål? Ni måste ha en tydlig bild av hur ni vill kommunicera er produkt. Innan ni skapar era klistermärken, välj färger som representerar ert varumärke. Färgerna sätter tonen för ert varumärke, och konsumenterna bör kunna känna igen att produkten tillhör just ert varumärke genom att bara titta på klistermärket eller etiketten. Ta StickerApp som exempel, vår logotyp är konsekvent, med samma färger och typsnitt på alla våra produkter, vilket gör att våra kunder känner igen oss.

Ni behöver också bestämma formen och storleken på era etiketter, vilket beror helt på vad ni försöker sälja. Ni har även möjligheten att välja olika material som återspeglar ert varumärke. Ett sminkmärke kan fungera bra med glittriga klistermärken, medan ett skateboardmärke kan välja den coola prismatiska effekten. I slutändan handlar det om vad ni säljer.

Känn dina kunder:

Hela syftet (antagligen) med ert varumärke är att sälja era produkter, och för detta behöver ni kunder. Därför är det viktigt att ni verkligen känner era kunder, vad de önskar och vad som attraherar dem. Genom att ha denna kunskap blir det lättare för er att skapa anpassade etiketter och klistermärken som gynnar ert varumärke. Ett bra sätt att lära känna era kunder är genom att genomföra en undersökning, vilket hjälper er att ta reda på vem de är (kön, ålder, plats, etc.) och även vad de är intresserade av.

Bryt ny mark:

Jag är övertygad om att det är säkert att säga att vi idag omges av mängder av olika produkter, och alla företag är övertygade om att deras produkt är precis det vi behöver. För att sticka ut från era konkurrenter måste ni tänka utanför boxen. Skapa något som ni inte har sett tidigare, något som fångar er uppmärksamhet i en butik och som verkligen andas ert varumärke.

Nu när du har skapat en vision för dig själv behöver du bara beställa egendesignade etiketter och StickerApp kommer att hjälpa ditt varumärke att gå från grundläggande till extra. 

 

Designa dina egendesignade etiketter

Författare: StickerApp 2023-06-07