Säkerhetsintrång

[uppdaterad senast 2020-05-18]

Som ni redan har meddelats har det blivit uppmärksammat att vår webbplats utnyttjades för att få obehörig tillgång till några av våra onlinesystem under en begränsad tid.

Så snart det olovliga intrånget uppmärksammades vidtog vi omedelbart åtgärder. 


Här är svar på vanliga frågor.

 

Varför fick jag det här meddelandet?

Vi vill upprätthålla öppenhet med alla våra kunder och vi tycker att du har rätt att bli uppdaterad om den senaste händelsen även om du kanske inte har drabbats.

 

Vad bör jag göra nu?

Vi har skickat specifika e-postmeddelanden till alla som behöver vidta ytterligare åtgärder för att säkerställa säkerheten för deras information.

 

Vilken information kan ha åtkommits?

Informationen som kan ha blivit åtkommen är din inloggningsinformation för StickerApp (om du har ett kont) och/eller de uppgifter du uppgav vid din order. Om du har ett konto hos oss så rekommenderar vi att du återställa ditt lösenord här.

 

Behöver jag skaffa ett nytt kreditkort?

Vi har meddelat den specifika gruppen kunder som bör vidta försiktighetsåtgärder för att spärra sina kort. Om du inte fick det specifika e-postmeddelandet så är din betalningsinformation säker och inte kränkt, eftersom vi inte sparar din betalningsinformation från tidigare beställningar.

 

Hur säker är ni på att min information erhölls?

Det kan tyvärr inte bekräfta, vi vet bara att det är möjligt, så vi föreslår att ni vidtar alla rekommenderade försiktighetsåtgärder 

 

Blev mina designs/bilder stulna?

Nej, från vår utredning bedömmer vi det mycket osannolikt att det skulle ha hänt.

 

Är min dator hackad nu?

Nej, det här var ett lokalt problem på vår checkoutsida.

 

Sparar ni lösenord i klartext?

Nej, alla lösenord var hashade.

 

 

Frågor om överträdelsen

 

Är problemet fixat?

Ja, vi har arbetat dygnet runt för att se till att problemet är löst och inte kan hända igen.

 

När hände detta?

Den begränsade tidsperioden var från 4 maj till 13 maj 2020.

 

Vilka åtgärder vidtar vi för att se till att detta inte händer igen?

Så snart överträdelsen avslöjades tog vi ner alla hemsidor och anlitade externa säkerhetsexperter för att hjälpa oss undersöka attacken och ta bort all infekterad kod som planterades i vårt system. Innan vi återaktiverade sidorna gjorde vi en noggrann översyn av våra system, återigen med externa säkerhetsexperter, och la dessutom till flera extra säkerhetsåtgärder för att ytterligare öka säkerheten.

Alla kunder som potentiellt påverkas av händelsen har kontaktats via e-post med rekommendationer om hur de ska agera. Händelsen har rapporterats till polisen, vi har också meddelat Dataskyddsmyndigheten om denna incident och alla våra leverantörer av betaltjänster. Vi samarbetar med dem alla för att minimera eventuella skador som detta kan leda till och minimera risken för att andra blir offer för liknande attacker i framtiden.

 

Varför berättar ni detta för oss?

Vi vill vara så öppna som vi kan med våra kunder. Även om du kanske inte har drabbats, tycker vi det är viktigt att ge så mycket information som möjligt.

Alla våra kunder är oerhört viktiga för oss och vi ber om ursäkt till er alla för besväret. Vi prioriterar din säkerhet.

Tack för att du litar på att vi har löst den här situationen. Om du har fler frågor, maila oss på security@stickerapp.com.


Mitt konto

Visa alla (8)